E-post kan hjälpa dig att skapa affärer – 8 tips du kan ha användning av

Att E-post har kommit för att stanna, det visste vi redan för väldigt många år sedan. Men hur använder du din E-post egentligen?
Det man kan använda den till eller det du tror att man ska använda det till? Nåja, hur som helst. E-post kan fungera mer än att svara
på mail från kunder, leverantörer och kollegor. Dessa tips riktar sig till säljare och företagare och tanken är att Du skall skapa en bättre kontakt med intresserade och dina kunder.

Häng med så visar jag hur du kan använda din E-post.

1, Svara på mail – Det som de flesta använder sin mail till.

2, Göra reklam i alla svar – Med din signatur kan du Alltid göra reklam. Det är inte nödvändigt att bara ha nödvändig information utan du kan skriva med slogans, presentera erbjudanden m.m. Vart tar din fantasi slut någonstans?

3, Grupper – Du vet säkert att du kan ha olika typer av grupper för din E-post. Men använd grupperna på rätt sätt. Knyt samman trogna kunder i en testgrupp och låt dessa personer testa dina nya sprakande idéer innan fullständig release. Det du använder E-posten till är ju att då göra reklam för den nya produkten/tjänsten och du visar att dessa kunder är väldigt speciella.

4, Nyhetsbrev – Du får säkert mängder av dem. Alla roliga nyhetsbrev som skickas ut om det som du tycker är intressant. Det finns folk som vill ha nyhetsbrev från dig så se till att mätta deras behov. Skapa ett nyhetsbrev och marknadsför dig på rätt sätt.

5, Gör det inte krångligt – Med ett formulär på din hemsida kan dina kunder på ett smidigt sätt skicka E-post till dig utan att behöva öppna sin E-postklient.

6, Använd bekräftelser – Jag har fått mängder av ”Jag är på semester men återkommer den….”. Men det är väldigt sällan jag får ett ”Hej, vad kul att du kontaktar mig. Jag lovar att kontakta dig så snart jag läst ditt mail.” Varför inte? Just för att folk inte förstår att autosvar kan skapa en riktigt trevlig stämning redan innan du som person har fått ta chans och besvara mailet. Tänk vad det skulle göra för ditt företags image…

7, Öka kontakten med dina kunder – Genom att skicka E-post och be om feedback på levererad vara/tjänst så visar du kunderna att du bryr dig. Även det är något som inträffar väldigt sällan.

8, Erbjud dina kunder det de vill ha – Genom att sätta ihop grupper som jag nämnde ovan kan du skicka ut förfrågningar om vad dina kunder vill ha utav dig och ditt företag.

Börja använda din E-post mer än vad du gör så skall du se att det ger resultat!

Ha det gott!

Carl Jonas

Hej! Jag heter Carl Jonas. Du läser nu ett inlägg som är skapat för dig så att du kan bli bättre på företagande och entreprenörskap. Kommentera gärna artikeln så lovar jag att svara inom kort. Tack för att du läste det här!

You may also like...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *