Om kunderna säger ”Nej tack”

image

Du sitter där, du har lagt på luren och undrar ”Vad gör jag för fel?” efter att det är den 55e kunden som barskt har avvisat dig.

Att ständigt få en massa nej är inte roligt men det är en tydlig signal om att något är fel och eftersom du läser det här inlägget är det något du säkerligen vill ändra på. Att ha det medvetandet är bra. Riktigt bra om jag skall vara ärlig. Så därför skall du ta ett nej som en möjlighet att förbättra något.

Varningsklockorna ringer
Om det är så att dina nej byggs på hög måste du börja rannsaka dig själv och hela din säljprocess så därför skall du se din hög av nej som varningsklockor som ringer för dig och då se det som en möjlighet att förbättra delar av din säljprocess.

Vad kan du göra?
Om du försöker sälja till kunder men upplever att det enda du får är ett nej bör du förändra delar av-, eller hela din säljprocess.
Du kanske måste ändra på dig själv i form av att bli bättre på att tala mer, tala tydligare eller säga bättre saker. Du kanske rentav måste ändra på ditt erbjudande eller det som kunderna upplever som värde för sig själv eller sin verksamhet.

Gör du samma sak får du samma resultat
Om du alltid gör samma saker, tänker samma tankar och aldrig förändrar något kommer resultatet att alltid vara detsamma. Se därför förändringar som nödvändiga för att åstadkomma ett bättre resultat.

Carl Jonas

Hej! Jag heter Carl Jonas. Du läser nu ett inlägg som är skapat för dig så att du kan bli bättre på företagande och entreprenörskap. Kommentera gärna artikeln så lovar jag att svara inom kort. Tack för att du läste det här!

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *