Samarbete, nyckeln till att etablera ett företag…

Samarbete…alla pratar om den nya typen av kontor. Denna moderna form av gemensamma arbetsutrymme tillåter ett samarbete och personlig kontakt med andra och med oss själva…

Samarbetsmodellen har många fördelar, speciellt för frilansare, nystartade företag och kreativa människor, eller dom som vill vara flexibla. En grundläggande ide att kombinera, med alla dessa egenskaper – iden av ett gemensamt arbete – dessutom, ordna med billiga arbetsplatser, möjliggöra och främja nätverks arbete mellan hyresgäst som arbetar med ett kreativt utbyte. Användarna kommer inte bar finna en plats att arbeta på utan också en plats att vara på, diskutera nya affärsideer och dess utveckling. Särskilt för unga företagare är detta en viktig tillgång: du kan göra viktiga affärskontakter och utbyta information om vilka problem och risker som kan finnas på långsikt för ett nytt företag.

Fördelarna att samarbeta med kontor

– Ingen bortkastad tid på att söka det lämpliga kontoret
– Inte så dyra hyror för fastigheter, med ett bra läge
– Inga hyreskontrakt, istället en flexibel utformning av hyran
– Inga inköp av ny kontorsutrustning och teknologisk utrustning

Det största alternativet av en gemensam arbetsplats, särskilt för individuella företag, är Virtuella kontor. Virtuella kontor erbjuder det rätta kontoret, utan att behöva vara på plats. Dessa kontorstjänster ger möjlighet till en ansedd företagsadress, där en stor del av företagets korrespondens kan hanteras. Särskilt företagar och nystartade företag, som  tack vare en ansedd kontorsadress kan öka märkbart och synas mer medan du sparar på hyran och utrustningen. Minskningen av utgifter, är dom största fördelarna av ett virtuellt kontor.

– En representativ företagsadress
– Synlig inför andra professionella företagare
– Flexibla kontorstider och oberoende att vara på plats
– Sekreterartjänster: behandling av inkommande post och telefonsamtal

Speciellt viktigt är dom transparenta utgifterna. Med ett virtuellt kontor finns det ofta schablon priser, fastän “allt i ett paket” är det mest efterfrågade, mini priser finns också för att ge så stor tillgänglighet som möjligt för kunderna. I början kan det verka lite dyrare men på lång sikt så blir det billigare.

När dina förväntningarna är uppfyllda och analyserade, börjar filtreringsprocessen. Beroende av
vilken typ av företag (firma, nystartat företag), behovet att ha en ansedd adress,  vad än han /hon vill ha och på vilka villkor som bestäms; vilken tidpunkt som helst. Det är då virtuella kontor är något att tänka på om man vill starta ett nytt företag.

Skaparen bakom artikeln

Erik Johansson är författaren bakom artikeln.
Det är en kille som älskar att skriva och lära ny saker varenda dag.

Carl Jonas säger…
-Tack Erik. Din kunskap hjälper andra företagare.

Carl Jonas

Hej! Jag heter Carl Jonas. Du läser nu ett inlägg som är skapat för dig så att du kan bli bättre på företagande och entreprenörskap. Kommentera gärna artikeln så lovar jag att svara inom kort. Tack för att du läste det här!

You may also like...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *