Därför ska du ha ett nyhetsbrev
Foto: born1945/flickr
Ett digitalt nyhetsbrev är något som du verkligen ska satsa på. Arbetar du med någon form av försäljning eller om du rentav driver ditt eget företag skall du ta det här rådet i beaktande av den enkla anledningen att det skapar ett förtroende hos dina kunder och det förtroendet genererar försäljning.
Vad man ska skriva…
…i sitt nyhetsbrev vet nog bara du själv eftersom det är omöjligt för mig att veta vad just du arbetar med men det finns ändå några punkter som du kan tänka på när du utformar ditt nyhetsbrev.
För det första så ska du glömma den typen av nyhetsbrev som enbart pumpar ut erbjudanden och listar ett gäng produkter som din kund kan köpa.
För det andra så bör du ha den typen av artiklar som väcker ”Jag vill veta mer”-känslan och trycker på ”Läs-mer”-knappen. På så sätt får du då besökare till din hemsida som då kommer att generera fler kunder.
Många gör misstaget att pumpa ut rea-budskap efter rea-budskap. Den typen av spam slänger jag och många andra direkt i skräpposten. Så istället för att bara pumpa ut nyheter i sortimentet och reor bör du även kombinera detta med läsvärda artiklar. Då har du optimerat möjligheterna till fler köp och kontakter med dina besökare.
Har du något nyhetsbrev?