Smarta reklamskyltar hjälper utsatta barn

Anar.org
Bild/foto: http://www.anar.org/

Den mexikanska organisationen Anar ligger bakom ett projekt med smarta reklamskyltar som riktar sig till barn som är utsatta i någon form. Skyltarna är anpassade så att enbart barn kan läsa viss text samt att enbart vuxna kan läsa en annan text. Hur detta fungerar visas i filmen nedan men kan kort beskrivas som att skylten är längdanpassad så att personer som inte uppnått en viss längd kan läsa en text och personen som är längre kan läsa den andra texten.

Det som är bra i det här fallet är att Anar har skrivit ett budskap och sitt telefonnummer dit barn som är utsatta i någon form kan ringa. Samtidigt har organisationen skrivit ett budskap till vuxna som talar om vad som händer om man på något sätt kränker ett barns rättigheter.

Jag hoppas att vi kommer få se den här typen av skyltar i Sverige inom kort och jag kommer lägga ett mail till BRIS om de mot förmodan missat den här tekniken.

Ha det gott!

Carl Jonas

Hej! Jag heter Carl Jonas. Du läser nu ett inlägg som är skapat för dig så att du kan bli bättre på företagande och entreprenörskap. Kommentera gärna artikeln så lovar jag att svara inom kort. Tack för att du läste det här!

You may also like...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *